ယေန႔ေခတ္ ကမၻာမွာေတာ့ Everything is Marketing အရာရာဟာ ေစ်းကြက္ပညာလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ေအာင္ျမင္တုိးတက္မႈရဲ႕ သေဘာမွာ ေစ်းကြက္ပညာမ်ားစြာ ပါ၀င္ေနပါလိမ့္မယ္။ စီးပြားေရးေလာကသာမက၊ အနုပညာေလာက၊ ေအာင္ျမင္ေရးေလာက၊ ႏုိင္ငံေရးေလာက၊ လူမႈေရးေလာက အရာရာမွာ ေစ်းကြက္ပညာမ်ားစြာဟာ ပါ၀င္ဆက္ႏြယ္မႈရွိတဲ့သေဘာမွာရွိပါတယ္။
ေစ်းကြက္ပညာရဲ႕အေျခခံသေဘာကေတာ့ မိမိဦးတည္ထားတဲ့ ေဖာက္သည္၊ လူမ်ားဆီသုိ႔ နည္းလမ္းတခုခုအသုံးျပဳၿပီး ခ်ိတ္ဆက္ေပးျခင္းပင္ျဖစ္ပါတယ္။ Marketing ဆုိတာ ေၾကာ္ျငာသက္သက္မဟုတ္ပဲ၊ အေၾကာင္းအရာေတြကုိ တေနရာမွ တေနရာ၊ လူတဦိးမွ တဦးဆီသုိ႔ ေရာက္ရွိေစေအာင္ နည္းလမ္းရွာခ်ိတ္ဆက္ေပးျခင္းသေဘာပင္ျဖစ္ပါတယ္။
ေစ်းကြက္ပညာမွာ ေစ်းကြက္အေျခအေန၊ ေဖာက္သည္ေတြရဲ႕ အေနအထား၊ ထုတ္ကုန္အရည္အေသြးေတြ၊ အေရာင္းမဟာဗ်ဴဟာေတြ၊ ထုတ္ကုန္ရဲ႕ ေစ်းႏႈန္းေတြ၊ ၀န္ထမ္းေတြရ႕ဲ ၀န္ေဆာင္မႈေတြ၊ ေစ်းကြက္လည္ပတ္မႈပုံစံေတြ၊ မဟာဗ်ဴဟာ ေဖာ္ေဆာင္မႈေတြနဲ႔ မ်ားစြာဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ စီမံခန္႔ခြဲနည္းတမ်ိဳးပါပဲ။
ေလ့လာမိသေလာက္ ေစ်းကြက္ထုိးေဖာက္ ခ်ိတ္ဆက္ႏုိင္တဲ့ နည္းလမ္း (၂၀) ကုိ တင္ျပသြားပါရေစ။ ေစ်းကြက္ပညာ ေလ့လာေနသူမ်ားအတြက္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ေလးျဖစ္ပါတယ္။
(၁) Person Marketing - ေအာင္ျမင္ေနသူမ်ားႏွင့္ အထင္ၾကီးမႈျဖင့္ လုပ္ငန္းမိတ္ဆက္ေၾကာ္ျငာႏုိင္ပါတယ္။
(၂) Content Marketing - အေၾကာင္းအရာ တခုခုကုိ လူစိတ္၀င္စားေအာင္ တီထြင္ၿပိး လုပ္ငန္းမိတ္ဆက္ႏုိင္ပါတယ္။
(၃) Event Marketing - ပြဲလမ္းသဘင္ - အခမ္းအနားမ်ားတြင္ ပါ၀င္မိတ္ဆက္ၿပီး လုပ္ငန္းေၾကာ္ျငာႏုိင္ပါတယ္။
(၄) Relationship Marketing - လုပ္ငန္းဆက္ႏြယ္ေသာ တစုံတဦးႏွင့္ ဆက္သြယ္ၿပီး လုပ္ငန္းမ်ားမိတ္ဆက္ႏုိင္ပါတယ္။
(၅) Case Marketing - လက္တေလာ လူၾကိဳက္မ်ားတဲ့ အေၾကာင္းအရာကုိ မွီၿပီး လူစိတ္၀င္စားေအာင္ ေၾကာ္ျငာႏုိင္ပါတယ္။
(၆) Online Marketing - တုိးတက္လာတဲ့ နည္းပညာကုိ အသုံးျပဳဳ ၿပီး အြန္လုိင္မ်ားမွ မိတ္ဆက္ေၾကာ္ျငာႏုိင္ပါတယ္။
(၇) Promotional Marketing - အေရာင္းအားျမင့္တင္မႈ Discount မ်ားျဖင့္ ဆြဲေဆာင္ၿပီး လုပ္ငန္းတုိးျမင့္ေၾကာ္ျငာႏုိင္ပါတယ္။
(၈) Print Media Marketing - လူအမ်ားဆီေရာက္ေစေသာ သတင္းမီဒီယာမ်ားအသုံးျပဳၿပီး မိတ္ဆက္ေၾကာ္ျငာမႈမ်ား ျပဳလုပ္ႏုိင္ပါတယ္။
(၉) Pull & Push Marketing - ထုတ္ကုန္သုိ႔ ဆြဲေဆာင္မႈ - တြန္းပုိ႔မႈ ပုံစံျဖင့္ B2B - B2C ေစ်းကြက္အဆင့္ဆင့္ ထုိးေဖာက္ႏုိင္ပါတယ္။
(၁၀) Place Marketing - လူအမ်ားရွိတဲ့ ေနရာေဒသမ်ားကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီး ေစ်းကြက္ တန္ဖုိးျမင့္တင္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ပါတယ္။
(၁၁) Blog Marketing - အျမဲတမ္းသုံး Website, Facebook မ်ား တည္ေဆာက္ၿပီး အြန္လုိင္းမွ ပုံမွန္ေဖာ္ျပထားၿပီး လုပ္ငန္းခ်ိတ္ဆက္ႏုိင္ပါတယ္။
(၁၂) One-on-One Marketing - ေဖာက္သည္ တဦးခ်င္းစီသုိ႔ ဆက္သြယ္ၿပီး လုပ္ငန္းမိတ္ဆက္ေၾကာ္ျငာမႈမ်ားျပဳလုပ္ႏုိင္ပါတယ္။
(၁၃) Persuasive Marketing - စိတ္၀င္စားလာေအာင္ လႈံ႔ေဆာ္အားေပးမႈျဖင့္ ဆြဲေဆာင္ေၾကာ္ျငာမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ပါတယ္။
(၁၄) Comparative Marketing - တျခားလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ အားသာခ်က္မ်ားကုိ ႏႈိင္းယွဥ္ေဖာ္ျပတဲ့ ေၾကာ္ျငာပုံစံမ်ား ဖန္တီးႏုိင္ပါတယ္။
(၁၅) CSR Marketing - ပတ္၀န္းက်င္တုိးတက္မႈသုိ႔ လူမႈအက်ိဳးျပဳမႈ ပုံစံျဖင့္ လုပ္ငန္းမ်ားတုိးျမင့္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ပါတယ္။
(၁၆) Direct Marketing - ၀ယ္ယူလုိသူမ်ား တုိက္ရုိက္ ၀ယ္ယူသုံးစြဲႏုိင္ေအာင္ ဖန္တီးၿပီး ေစ်းကြက္ကုိ ၾကားခံမလုိ တုိက္ရုိက္ဖန္တီးထားႏုိင္ပါတယ္။
(၁၇) Corporate Marketing - လုပ္ငန္းမွာ ဆက္ႏြယ္ေသာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းၿပီး လုပ္ငန္းတိုးျမင့္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ပါတယ္။
(၁၈) Word of Mouth Marketing - ေဖာက္သည္တဆင့္စကားတဆင့္ ေထာက္ခံမႈျဖင့္ လုပ္ငန္းခ်ိတ္ဆက္ေၾကာ္ျငာမႈမ်ား ဖန္တီးႏုိင္ပါတယ္။
(၁၉) Marketing with Branding - ကုန္အမွတ္တံဆိပ္ကုိ နာမည္ၾကီးေအာင္ တည္ေဆာက္ၿပီး လုပ္ငန္းတုိးျမင့္မႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ပါတယ္။
(၂၀) Marketing with Franchising - အခြင့္အလမ္းအလုိက္ လုပ္ငန္းခြဲမ်ား ထူေထာင္ၿပီး ေနရာအႏွံ႔ ေစ်းကြက္ခ်ဲ႕ထြင္မႈမ်ားကုိ ဖန္တီးႏုိင္ပါတယ္။
>>> ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္မႈအဆင့္ကုိ ေလ့လာၾကည့္ရင္ ဦးစြာ Marketing ဖန္တီးရမွာျဖစ္ၿပီး၊ Sale က ေနာက္မွ လုိက္ၿပီး ေရာင္းခ်ရမွာျဖစ္သလုိ၊ Customer Service နဲ႔ ေရွရွည္ ေစ်းကြက္တခု ေအာင္ျမင္ႏုိင္ေအာင္ ဖန္တီးရမွာျဖစ္ပါတယ္။
Marketing ပညာအျပင္၊ အေရာင္းပညာ၊ ေဖာက္သည္၀န္ေဆာင္မႈ၊ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈနဲ႔အတူ ေစ်းကြက္အျမင္မ်ားစြာ ေပါင္းစပ္ၿပီး ေပၚေပါက္လာတဲ့ အခြင့္အလမ္းမ်ားစြာကုိ တုိးတက္ေအာင္ျမင္မႈ ဖန္္တီးေစပါလိမ့္မယ္။
ေခတ္ျပိဳင္ျဖစ္လာတဲ့ ေစ်းကြက္မွာ Marketing အတက္ပညာဟာ သင့္ရဲ႕ လုပ္ငန္းေတြကုိ ဦးေဆာင္ေအာင္ျမင္ေစပါလိမ့္မယ္၊ စီးပြားေရးပညာမွာ ဘာသာရပ္တခုတည္း ေလ့လာပါဆုိလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ (Marketing - ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္တဲ့ ပညာ) ကုိ ေရြးခ်ယ္မိပါလိမ့္မယ္။ ယေန႔ေခတ္ေအာင္ျမင္ေနေသာ အႏုပညာရွင္ေတြ၊ ကမၻာေက်ာ္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ၊ ေအာင္ျမင္တုိးတက္ နာမည္ၾကီးေနတဲ့ အရာအားလုံးရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ Marketing ရဲ႕ ဖန္တီးေပးျခင္းသာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
သင္ဟာ တေန႔မွာ ေအာင္ျမင္တုိးတက္ေသာ - စြန္႔ဦးတီထြင္ လုပ္ငန္းရွင္တဦးနဲ႔၊ လုပ္ငန္းနာမည္တခုကုိ ေအာင္ျမင္စြာ တည္ေဆာက္ၿပီး Marketing Professional ျဖစ္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ - အထက္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ Marketing အတက္ပညာေတြကုိ မွ်ေ၀ေပးပါရေစ >>>
အနာဂတ္မွာ တုိးတက္လာတဲ့ စီးပြားေရးအခြင့္အလမ္းေတြနဲ႔အတူ သင့္ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ Marketing အတက္ပညာကုိ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံထားပါ၊ အနာဂတ္မွာ သင္ ဘယ္စီးပြားေရးပဲ လုပ္လုပ္ပါ Marketing ဟာ အဓိက အကၡရာပါပဲ။
သင့္ရဲ႕ လုပ္ငန္းမွာ ကၽြန္ေတာ္ အေပၚမွာ ေဖာ္ျပသြားတဲ့ Marketing Ways နည္းလမ္း (၂၀) ဟာ လက္ေတြ႔ၾကိဳးစားၿပီးတဲ့ တေန႔မွာ သင္ဟာ ေနရာတခုမွာ၊ နယ္ပယ္တခုမွာ၊ ေစ်းကြက္တခုမွာ ေအာင္ျမင္မႈရရွိေနမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။
MESI Institute
No comments:
Post a Comment