ခုတေလာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ရိုဟင္ဂ်ာ ဘဂၤလီကုလားေတြရဲ့ က်ဴးေက်ာ္ေစာ္ကားမႈေတြ၊ အၾကမ္းဖက္မႈေတြေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာတစ္မ်ိဳးသားလံုး အရမ္းကို မခံခ်င္စိတ္၊ ေဒါသစိတ္ေတြ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ FB စတဲ့ Social Network ေတြမွာလဲ ရုိဟင္ဂ်ာဆန္႔က်င္ေရး၊ ႏွိမ္နင္းေရးအတြက္ အားလံုး လိုလားေနၾကမွာ အမွန္ပါပဲ။ အဲ့မွာ ျမန္မာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား FB Profile Picture ေတြမွာ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့ အလံပံု တင္ျပီး ရခိုင္ကိုေထာက္ခံ၊ ရိုဟင္ဂ်ာကို ဆန္႔က်င္ေနၾကပါတယ္...။ အဲ့ေနရာမွာ တခုေျပာခ်င္တာက ရခိုင္အမ်ဳိးသားအလံႏွင့္ ရိုဟင္ဂ်ာကုလားေတြအလံဟာ လံုးလံုးမဟုတ္ရင္ေတာင္ နည္းနည္းေတာ့ ဆင္တူေနပါတယ္...။ ေအာက္မွာ ၾကည့္ၾကပါ..။
ဒါေၾကာင့္ အလံခ်င္း မမွားၾက ၊ မေရာၾကေစဖို႔ တင္လိုက္တာပါ။ ရခိုင္အလံမွာလည္း ေနႏွင့္လ ပါေနၾကလို႔ တခ်ိဳ႕မရွင္းလင္းသူမ်ားအတြက္ ရကၡိတကာရန္ wordpress ေလးကေနျပီး ရခိုင္တိုင္းရင္းသားအလံရဲ့ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ ကို ျပန္လည္ ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္...။
အေရာင္
အေပၚပိုင္းအျဖဴေရာင္သည္ ရခုိင္အမ်ဳိးသားတို႔၏ ျဖဴစင္ေသာစိတ္ဓါတ္ရွိျခင္း၊ အမ်ဳိးသီလႏွင္႔ ဌာနကို ေစာင္႔ထိန္းျခင္း၊ ျဖဴစင္ေျဖာင္႔မတ္ေသာ စိတ္ရွိျခင္း ႏွင္႔ ျဖဴစင္တည္ၾကည္ ေစာင္႔ထိန္းအပ္ေသာ ကိုယ္က်င္႔တရားရွိျခင္း တို႔ကို ေဖာ္ေဆာင္သည္။ အနီေရာင္၏သေဘာမွာ ရဲရင္႔တည္ၾကည္ေသာသတၱိႏွင္႔ ခိုင္ခံ႔တည္ၾကည္ေသာဇာတိေသြး၊ ဇာတိမာန္ရွိျခင္းတို႔ကို အဓိပၸါယ္ရွိျခင္းတို႔ကို အဓိပၸါယ္ေဆာင္သည္။
သီရိ၀စ ၦ
သီရိ၀စ ၦမွာ ေ၀သာလီစျႏၵားမင္းတို႔၏ဒဂၤါးတြင္ ေခတ္ႏွိပ္သံုးစြဲေသာပံုျဖစ္သည္။ ဤတံဆိပ္ကို ဒဂၤါးတြင္သာမက ရာဇပလႅင္ မုတ္တံကဲမ်ား၊ ဘုရားတန္းေဆာင္မုတ္တံကဲမ်ား၊ တံခါးမုတ္စီမ်ားတို႔တြင္ အျမဲသံုးစြဲခဲ႔ၾကသည္။ သီရိ၀စၦမွာ က်က္သေရမဂၤလာ အျဖာျဖာႏွင္႔ ျပည္႔စံုသည္ဟုအဓိပၸါယ္ရသည္။ ယင္းအထဲတြင္သေကၤတမ်ားစြာပါရွိသည္။
ေနႏွင္႔လ
ေနႏွင္႔လတို႔မွာ ပထမဆံုး ရခိုင္ ဟူေသာ အမည္ကို ခံယူျခင္းမွစ၍ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ႔ေသာ မင္းတို႔သည္ ေနလ အမည္ရွိေသာ ဘြဲ႔ထူးဂုဏ္ထူး အမည္မ်ားကို ခံယူခဲ႔ၾကသည္။ သူရိယမင္းဆက္၊ စျႏၵားမင္းဆက္ဟူ၍ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ႔ၾကသည္။ ေနလတို႔သည္ ကမၻာ၏ တန္ဆာမ်ား ျဖစ္ၾကသည္႔ အေလွ်ာက္ အေအးႏွင္႔အပူ၊ အလင္းႏွင္႔အေမွာင္၊ အက်ဳိးႏွင္႔အျပစ္တို႔ကို ထင္ရွားေစႏိုင္ေသာ သတၱိရွိၾကသည္။ ေနမင္းႏွင္႔တူေသာအက်င္႔၊ လမင္းႏွင္႔တူေသာ အက်င္႔တို႔ ရွိၾကသည္။ ယင္းနည္းအတူ မင္းႏွင္႔တကြ ျပည္သူတို႔သည္ သစၥာတရား တည္ၾကည္ၾကရမည္။ ယဥ္ေက်းမႈအႏုပညာ၊ စီးပြားေရးအေျခအေနႏွင္႔ အမ်ဳိးသား လကၡဏာမ်ားကို ေဖာ္ညႊန္း ထားပါသည္။ ေနသည္ ကမာၻ ေျမျပင္ ေပၚရွိ လူသတၱ၀ါတို႔ကို အလင္းေရာင္ေပးသည္၊ လသည္ ေအးျမၾကည္လင္ေသာ သာယာမႈတို႔ကို ေဒသဌာနမေရြး၊ ပုုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါမေရြး မွ်တေသာ အေရာင္ကို ေပးတတ္သည္။ လူသားသတၱ၀ါတို႔ အေပၚတြင္ ေအးျမၾကည္လင္ေသာ သစၥာတရားရွိသည္ကို ေဖာ္ညႊန္းထားျခင္းျဖစ္သည္။
လက္၀ဲရစ္ခရုသင္းႏွင္႔လက္က်္ာရစ္ခရုသင္း
တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေသာဘုရင္မ်ား ဘိသိတ္ခံရာ၌ လက္၀ဲႏွင့္ လက္က်ာရစ္ ခရုသင္းတို႔ျဖင္႔ သစၥာေရစင္ ျဖန္းရသည္။ ေရစင္ျဖန္းရာတြင္ တိုင္းသူျပည္သား အေပါင္းတို႔အား သစၥာ၊ သီလ၊ သမာဓိတရားတို႔ျဖင္႔ တရားသျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္အုပ္ထိန္းႏိုင္ပါေစ၊ တိုင္းသူျပည္သား တို႔ကလည္း သစၥာ၊ သီလ၊ ဓမၼ ရွိၾကပါေစ ဟူေသာ သရုပ္ကို ေဖာ္ေဆာင္ပါသည္။
စိန္ေတာင္
စိန္ေတာင္သည္ အလယ္ဗဟို တည္႔တည္႔တြင္ မဏၰိဳင္ မားမားမတ္မတ္ ေျဖာင္႔တန္းစြာ ရပ္တည္ထားသည္။ ေဖာ္ျပခဲ႔ေသာ သစၥာ၊ ဓမၼတရားတို႔သည္ မင္းႏွင္႔တကြ ျပည္သူတို႔အား တည္႔တည္႔မတ္မတ္ အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း၊ ခံယူလိုက္နာျခင္း လကၡဏာကို ေဖာ္ျပထားသည္။
စိန္ေတာင္ေအာက္ခံ
စိန္ေတာင္ေအာက္ခံမွာ လျခမ္းသဒ႑ာန္ ျဖစ္ၿပီး စိန္ေတာင္အား မတိမ္းမေစာင္း ေျဖာင့္မတ္ တည္ရွိႏိုင္ရန္ မယိမ္းမယိုင္ေစျခင္းငွာ ေအာက္ခံျပဳလုပ္ထားျခင္း သေဘာကို သရုပ္ေဆာင္သည္။
ေရြးလံုး(ရ)လံုး (ဗိႏၵဳ)
ရခိုင္တို႔သည္ ၾကကၠိကာနကၡတ္ႏွင့္ ယွဥ္သည့္ လူမ်ဳိးမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ၾကကၠိကာနကၡတ္သည္ စပါးပင္၊ ေျမမ်ား၏ လကၡဏာကို ေဆာင္သည္ (တစ္ခ်ဳိ႕က်မ္း၌ ၾကယ္ခုနစ္ေကာင္ဟု ဆိုသည္) ၾကကၠိကာနကၡတ္ကိုမွီး၍ ထြန္ယက္ျခင္း၊ စိုက္ပ်ဳိးျခင္း၊ ရိတ္သိမ္းျခင္း တို႔ျပဳလုပ္ၾကသည္။ ရခိုင္ျပည္သည္ ၾကကၠိကာနကၡတ္ႏွင့္ ေလွ်ာ္ညီစြာ စိုက္ပ်ဳိးေရးကို အဓိကျပဳ၍ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ေဆာင္ရြက္ရေသာ တိုင္းျပည္ျဖစ္သည္။ ယင္းေၾကာင္႔ ရခိုင္ျပည္၏ အသက္ေသြးခဲျဖစ္ေသာ စီးပြားေရးႏွင္႔ စိုက္ပ်ဳိးေရး လကၡဏာ သေဘာကို ေဆာင္ထားျခင္းျဖစ္သည္။
ျခဴးပန္း
ျခဴးပန္းသည္ အျမင္႔ျမတ္ဆံုးေသာ ပန္းတစ္မ်ဳိးတြင္ ပါ၀င္သည္။ ျခဴးပန္းမွာ အပင္မွပြင္႔ေသာ ပန္းမ်ဳိးမဟုတ္ေပ၊ ျခဴးဟုေခၚေသာ သတၱ၀ါတစ္မ်ဳိး၏ ခႏၵာကိုယ္လက္မွ ေပါက္ေရာက္ေနေသာ အေမႊးအမွ်င္တို႔၏ ပံုသဒဏ္တြင္ အေခြေခြအလိပ္လိပ္ျဖစ္ေပၚေနျခင္းကို သရုပ္ေဖာ္၍ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပုဆရာတို႔သည္ ဘုရား၊ ေစတီ၊ အေဆာက္အဦး၊ ပလႅင္၊ မုတ္တံကဲမ်ား၊ ထီးေဆာင္နန္းေဆာင္စေသာ အေဆာက္အဦးတို႔တြင္ အေျပာက္အၿပိန္းမ်ား၊ ပန္းခက၊္ ပန္းလိပ္၊ ပန္းႏြယ္မ်ား ထုလုပ္ရာတြင္သရုပ္ေဖာ္၍ ထုလုပ္ခဲ႔ၾကသည္။ ပန္းခက္တို႔၏ အလယ္တြင္ ျခဴးေကာင္မ်ား ထုလုပ္ထားျခင္းေၾကာင္႔ ျခဴးပန္းဟူ၍ေခၚသည္။ ျခဴး ေကာင္တုိ႔သည္ လူအေပါင္းတို႔၏ ပစၥည္းဥစၥာကိုလည္းေကာင္း၊ အသီးအႏွံတို႔ကိုလည္းေကာင္း လံုး၀ဖ်က္ဆီးျခင္းမရွိ၊ သူတို႔၏သြားရာတြင္ အေမႊးအမွ်င္မ်ား တစ္ခုႏွင္႔တစ္ခု ထိခိုက္၍ ဆြဲလြဲျမည္သံကဲ႔သို႔ တျခြင္ျခြင္ျမည္သည္။ မဂၤလာရွိေသာ၊ ေတးသံသာေသာအသံကို သရုပ္ေဖာ္ထားသည္။ ၎တို႔သည္ ကာမဆႏၵတရား၌ တစ္သက္လ်င္တစ္ႀကိမ္သာမွီ၀ဲျခင္းရွိသည္။ သူတစ္ပါးအမ်ဳိးအႏြယ္မ်ားကိုလည္း ဖ်က္ဆီးျခင္းမရွိ၊ အျဗဟၥရိယာသိကၡာပုဒ္ကို ေစာင္႔ထိန္းျခင္း၊ တိုင္းသူျပည္သားတို႔သည္လည္း မုဒိန္းတႏ ၱမက်ဴးလြန္ၾကေစရန္ သရုပ္ေဆာင္ထားသည္။
ဤသီရိ၀ိစ ၦတစ္ခုလံုး၏ သေဘာတရားမွာ သစၥာဓမၼရွိျခင္း၊ လယ္ယာစိုက္ပ်ဳိးေရး၌ စပါးသီးႏွံပြားမ်ားေစျခင္း၊ အလင္းႏွင္႔အေမွာင္၊ အက်ဳိးႏွင္႔အျပစ္တို႔ကို ဆင္ျခင္ေစႏိုင္ျခင္း၊ မိမိတို႔၏ ရိုးရာဓေလ႔ထံုးစံမ်ားကိုေစာင္႔ထိန္းႏိုင္ျခင္း၊ ေခတ္ႏွင္႔ေလွ်ာ္ညီစြာ တစည္းတလံုးတည္း တည္ျမဲႏိုင္ေစျခင္း၊ ထြန္းသစ္ေပါမ်ား တိုးတက္ေစႏိုင္ေသာ သေကၤတသေဘာမ်ားကို သရုပ္ေဆာင္ထားပါသည္။
မူရင္းေဖာ္ျပခ်က္ >> ရကၡိတကာရန္
No comments:
Post a Comment